Milliste kuludega üüripinda vahetades silmitsi seistakse ja kuidas neid optimeerida?

Üks arenev ja kasvav ettevõtte on pidevalt liikumises. Tuues turule uusi tooteid, suurendades toodangu mahtusid ja võttes juurde uusi inimesi.

Kui vana üüripind on jäänud väikeseks või ettevõte areng näeb ette suuremat ja esinduslikumat büroopinda, siis seistakse silmitsi ka täiendavate investeeringutega.

Milliste kuludega siis silmitsi seistakse? Esmalt ilmselt muutub büroopinna üüri hind. See kulu on aga pigem marginaalne võrreldes uue pinna sisustamise kuludega. Paljudel on algselt soov võtta kaasa võimalikult palju vanu esemeid ja seadmeid, et mitte teha suuri investeeringuid, kuid peale kolimist selgub ikkagi, et vanad asjad ei sobi enam uuele pinnale ja tegelikkuses vajatakse päris suurt hulka uusi esemeid. Seega ilmselt osutub üüripinda vahetades suurimaks kuluks just uue kontori sisustus ja seadmed.

Kui tööstuses levib üha enam trend, et kasumit teenitakse seadmeid ja tehnikat kasutades, mitte omades, siis büroodes on see tendents veel pisut võõras. Paralleelse näitena võiks vaadata ühe ettevõtte autoparki. Valdav enamus ettevõtteid ei tule enam selle pealegi, et kogu autopark välja osta, pannes sinna alla suure osa ettevõtte rahalisi vahendeid kinni. Ehk siin toimib kindel teadmine, et autosid ei ole vaja omada, vaid neid on vaja kasutada äri ajamiseks. Tegemist on ajas väärtust kaotava varaga, mille all ei ole mõistlik ettevõtte raha kinni hoida, seega on liising täiesti omal kohal.

Vaadates nüüd ühe büroo sisustust, mis koosneb peamiselt mööblist – lauad, toolid, kapid, riiulid; IT tehnikast – arvutid, printerid, projektorid, ekraanid ning muudest sisustuselementidest nagu – kardinad, valgustid, vaheseinad, dekoratsioonid jne, siis tänase liisingu mõistes ei erine need varad kuidagi autodest. Need on täpselt samasugused ajas väärtust kaotavad varad, mille alla ei ole mõistlik ettevõtte rahalisi vahendeid kinni panna. Ehk teisisõnu ei ole ju kellegi eesmärk sisustust omada, vaid see on abivahend oma teenuse pakkumiseks.

Vaatame siia juurde ühte rahalist näidet. Ettevõte kolib uuele äripinnale, mille suurus on 150m2. See pind vajab sisustamist kõige ülal tooduga, mille väärtus kokku on 37 000 eurot. Kõigi nende varade soetamist finantseeritakse varaliisinguga, millel puudub sissemaks ning fikseeritud kuukuluks viieks aastaks on 899 eurot kuus. Viie aasta möödudes saab otsustada, kas varad sümboolse summa eest välja osta või vahetada see välja uute ja kaasaegsemate vastu, jätkates renti.

Siit küsimus: autod on ettevõttel liisingus, büroopind on võetud rendile aga miks siis sisustuse alla raha kinni panna?

Technopolis Ülemiste teeb koostööd Nord Varaliisinguga, kelle abil on võimalik sisustada liisinguga kõiki rendipindu. Liisingut saab nii uute asjade soetamisel kui ka olemasoleva vara alt raha vabastamiseks.

Risto Tõnupärt
Nord Varaliisingu juhatuse liige

Võta ühendust

Helista +372 555 90454 või kasuta kontaktivormi meiega ühenduse võtmiseks. Vastame Sulle juba õige pea ning leiame soovidele/küsimustele lahenduse.

Tõnis Ustal

Tõnis Ustal

Müügijuht

+372 555 90454

Aadress: M16 Ärimaja – Meistri 16, Tallinn

Tee kontorisse

Täname! Sinu sõnum on edukalt edastatud.
Viga! Sõnumi edastamine ebaõnnestus.